Fakta om fartyg closed again?

Ordet är fritt!
Användarvisningsbild

Jens Vinderslev
Har tackat: 4 gånger
Har Tackats: 10 gånger

Re: Fakta om fartyg closed again?

Inlägg av Jens Vinderslev »

Jeg ved ikke om der er, andre svenske sider. Men her er, et par danske.

http://www.ferry-site.dk
http://faergelejet.dk

Användarvisningsbild

Holger
Webbplatsadministratör
Har tackat: 97 gånger
Har Tackats: 57 gånger
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Fick han problem med copyrights eller liknande?

Om han bara tröttnat skulle jag naturligtvis vara mycket intresserad i en kontakt och ett "samtal" om integrering här.

Kehinde
Har Tackats: 16 gånger

Inlägg av Kehinde »

rederiet skrev:
mån 16 mar 2020, 19:38
nU NÄR SIDAN ÄR STÄNGD HAR NI NÅGRA ANDRA BRA SIDOR MED FAKTA OM FÄRJOR PÅ SVESKA
Prova bl.a. kommandobryggan.

Användarvisningsbild

Jens Vinderslev
Har tackat: 4 gånger
Har Tackats: 10 gånger

Inlägg av Jens Vinderslev »

Kehinde skrev:
tis 17 mar 2020, 14:55

Prova bl.a. kommandobryggan.
Ser umiddelbart ikke ud til at, været opdateret længe.

rederiet
Har Tackats: 34 gånger

Inlägg av rederiet »

Jag fick epost från micke han säjer att igen kommer få ta över sidan vad är detta för kopia av sidan kommer den ligga kvar även i framtiden .

peterpan
Har tackat: 1 gång
Har Tackats: 19 gånger

Inlägg av peterpan »

Återigen är FoF sidan nere. (det var några år sedan det sist hände) En jätteförlust, och det finns ingen värdig ersättare. Jag har ingen aning om bakgrunden denna gången men eftersom det skedde i samband med ett ytterst känslosamt uttalande där även en person nämndes vid namn kan man väl gissa att det rörde sig om bildrättigheter. Största respekt till ägaren/webmastern men jag tycker det är tråkigt att man tar till storsläggan och stängde ner allt pga att en person betett sig dåligt. Med tanke på dessa drastiska åtgärderna och höga vågorna måste det rör sig om ett stort övertramp.
Jag kan inte annat än hoppas på att känslorna lägger sig, ursäkter utdelas och att sidan i någon form återkommer, då den onekligen är ovärderlig.

Mpba
Medlemsnamn hos Landgången: Mpba
Har tackat: 5 gånger
Har Tackats: 33 gånger

Inlägg av Mpba »

En dåres försvarstal.
Det som hände i söndags 15 mars var ju att jag upptäckte återigen en person som lånade en bild från min sida, ”Fakta om Fartyg”, utan att ange vem som är fotograf.
Jag svarade på det inlägget med ”att man bör uppge fotograf om man lånar bild från min sida” och den personen svarade ”ok” och då var allt bra för min del.
Lite senare svarade en annan person på det hela att då behöver jag inte lägga ut några bilder alls om jag ska skriva på det sättet (kommer ej ihåg exakta ordalydelsen). Jag svarade att då kan jag lika bra lägga ner hela sidan ”Fakta om Fartyg”, som till stor del bygger på bilder av fartygen. Då tyckte den personen att jag skulle lägga ner sidan och jag gjorde det han uppmuntrade till.
Jag tycker det är rätt tråkigt och oansvarigt att man inte kan skriva vem som är fotograf till en bild, när det står under bilden på min sida. Eller om det är vykort/ foto från min samling eller en persons samling som jag har fått medgivande att lägga ut på min sida.
Jag sitter och skannar bilder rätt mycket just nu då jag har fått låna många foton av tex Christer Samuelsson fantastiska samling.
Nu ska jag väl i ärlighetens namn säga att jag länge velat rensa servern på en massa skräpfiler som finns där och som man inte kommer åt hur lätt som helst. Och jag såg min chans att göra det hela
Sidan kommer att återvända men det tar lite tid och fixa saker som man vill. Man jobbar ju heltid och man har ju lite socialt liv också.
Jag har hållit på med sidan i snart 23 år och tänkte hålla på ett tag till med det hela, så länge det är roligt. När det blir för mycket bråk och tjafs om små saker är det inte så roligt och då tar jag en paus från det hela, innan jag jobbar vidare med sidan.
En sak, jag kommer inte lämna över sidan till någon då det hela är lite av mitt eget verk, men hjälp och förslag är alltid välkomna. Men var tydliga och kontrollera alltid att allt är riktigt från två av varandra oberoende källor.
Vad gäller det ekonomiska som många undrar över så kostar inte sidan så mycket för mig per år.
Micke

Trossen
Har tackat: 31 gånger
Har Tackats: 69 gånger

Inlägg av Trossen »

Det är en fantastiskt bra sida Fakta om fartyg - kämpa på Micke! Jag ser fram emot återkomsten!

Användarvisningsbild

Holger
Webbplatsadministratör
Har tackat: 97 gånger
Har Tackats: 57 gånger
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Tack Micke! Skönt att höra!
Ser också fram emot "nystarten"!

Tjärv1
Har tackat: 38 gånger
Har Tackats: 72 gånger

Inlägg av Tjärv1 »

Har ett vagt minne av en tidig föregångare eller alternativ sida till FoF!

Var det inte någon tjej, som kan ha hetat Susanne, som hade en liknande sida på 90-talet eller kring Millenieskiftet? En sida där man kunde läsa om gamla bekanta färjor som fått nya redare och trafikuppdrag på mer eller mindre exotiska platser ute i världen!

Någon som kan bekräfta detta minne och kanske berätta lite mer om denna försvunna sida?

Skriv svar