Nybygge: Viking Glory - Huvudtråden

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

Jonsson
Har Tackats: 4 gånger

Re: Nybygge: Viking Glory - Huvudtråden

Inlägg av Jonsson »

Såg på LinkedIn att Viking haft en VR-modell och presenterat konferensutrymmena vid en eventmässa förra veckan. Så någon form av marknadsföring har kommit igång..

Tjärv1
Har tackat: 19 gånger
Har Tackats: 41 gånger

Inlägg av Tjärv1 »

https://yle.fi/uutiset/3-11247591

Arbetet fortgår på varvet men i något begränsad takt. Hon väntas vara leveransklar från varvet i Kina under nästa sommar.

Tolkar det som att premiärturen för VL kommer ske först efter sommaren 2021!?

Utan egna kunskaper i Finska har jag utgått från Norska Skipsfart Forum som länkat till YLE och sammanfattar artikeln på Norska.

Victory
Har tackat: 1 gång
Har Tackats: 1 gång

Inlägg av Victory »

Lite tankar och funderingar och gissningar(ja gissningar)
Från fören ser hon riktigt fin ut, men det verkar utspela sig en tidsresa tillbaka till 80-talet när man når aktern. Riktigt fyrkantig vilket får mig att tänka på Mariella(jag gillar det inte alls faktiskt, men kanske ser bättre ut i verkligheten) Nu till gissningarna. Jag gissar att taket blir öppningsbart i översta glaspartiet, kan det bli som Birka med pool/dansgolv?. I förkant på översta däck jacuzzi och akterut ett smalt atrium. Från det som ser ut som däck 6 smalnar fartyget av, det ser riktigt konstigt ut, men verkar bli en smart utrymningsväg från hyttpartiet till livbåtsdäcket. "a rotating restaurant" en mening jag snappat upp, låter sjukt spännande. Det är mycket spekulation från min sida, men man får roa sig med det då det saknas information. Vad tror ni om fartyget?

Skriv svar