Larvik Line - Lego

För fartygsmodeller och ritningar.

Roger

Larvik Line - Lego

Inlägg av Roger »

Fant denne legomodellen av tidligere Larvik Lines «Peter Wessel» på loftet hos mine foreldre i sommer. Båten bygde jeg rundt år 2000 og den er 65 cm lang. Forestiller «Peter Wessel» før den ble forlenget med 22,5 meter og har baug- og akterport. Husker jeg hadde flere legobiler som hørte til.
Bilagor
484F11B0-E54D-4644-B7F8-D53A27ED8FB3.jpeg
484F11B0-E54D-4644-B7F8-D53A27ED8FB3.jpeg
484F11B0-E54D-4644-B7F8-D53A27ED8FB3.jpeg (212.44 KiB) Visad 1899 gånger
Senast redigerad av Roger den tis 08 sep 2020, 12:58, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild

Eye in the sky

Re: Larvik Line - Lego

Inlägg av Eye in the sky »

Den var stilig :-)

Trossen

Inlägg av Trossen »

Oj va snygg! Man ångrar bittert att man som liten inte köpte ex antal LEGO-modeller av båtarna och lade undan med obruten förpackning i en tidskapsel. :D

Risberg

DFDS ropax - Lego i Københavns Frihavn

Inlägg av Risberg »

Da jeg var i København 2. august så jeg en modell i LEGO av et DFDS-ropax-skip. Det som fanget min oppmerksomhet var at modellen må ha hatt spesiallagde LEGO-biter, fordi baugen var ikke så "hakkete" eller "kantet" som på øvrige LEGO-modeller vist i dette forum.

Jada, jeg er klar over at det ikke er Larvik Line, men syntes ikke at min observasjon var noe å lage en egen tråd av, især da jeg ikke tok bilde av den (den var i glassmonter, så det hadde sannsynligvis bare blitt reflekser likevel). Men hvor i alle dager ble det av den tråden med Gotlandsfergene i LEGO?

Trådstartare
Roger

Re: DFDS ropax - Lego i Københavns Frihavn

Inlägg av Roger »

Var det denne modellen du så på DFDS-terminalen i København? Bildet er tatt av Norma Currie de Levy.
Var det denne modellen du så på DFDS-terminalen i København? Bildet er tatt av Norma Currie de Levy.
8654612D-99FC-447F-B7CE-BE068457FAC1.jpeg (64.1 KiB) Visad 609 gånger
Risberg skrev: fre 20 aug 2021, 19:31 Da jeg var i København 2. august så jeg en modell i LEGO av et DFDS-ropax-skip. Det som fanget min oppmerksomhet var at modellen må ha hatt spesiallagde LEGO-biter, fordi baugen var ikke så "hakkete" eller "kantet" som på øvrige LEGO-modeller vist i dette forum.

Jada, jeg er klar over at det ikke er Larvik Line, men syntes ikke at min observasjon var noe å lage en egen tråd av, især da jeg ikke tok bilde av den (den var i glassmonter, så det hadde sannsynligvis bare blitt reflekser likevel). Men hvor i alle dager ble det av den tråden med Gotlandsfergene i LEGO?
Senast redigerad av Roger den fre 20 aug 2021, 20:29, redigerad totalt 1 gånger.

Risberg

Inlägg av Risberg »

Klarer ikke å sitere ditt innlegg, muligens fordi du ikke har trykket på "Placera inom inlägget", men når tok du det bildet? For ja, det var jo en modell av et slikt skip og ja, plasseringen av monteren stemmer, men jeg kunne ha sverget på at hverken bakken eller baugen var så "LEGO-hakkete"? Er det et gammelt bilde?

Trådstartare
Roger

Inlägg av Roger »

Modellen har stått der i noen år, mener den kom etter lanseringen av «Jubilee Seaways» verdens største legoskip i 2016. Bildet er tatt av Norma Currie de Levy i august i år.
Senast redigerad av Roger den fre 20 aug 2021, 20:31, redigerad totalt 1 gånger.

Risberg

Inlägg av Risberg »

Enten har det faktum at det var tidligere på dagen enn ditt bilde, og det var en solskinnsdag, og at jeg kun så modellen fra samme side som du har fotografert og i stående øyenhøye, som er over monteren, og derved blitt lurt av det mørke skroget og vinkelen jeg så det fra gjort at jeg ikke har sett "hakkingen", eller har de klint "kosmetika" på bitene i selve baugen efter att du tok bildet.

Selger de slike LEGO-skip ombord, siden de velger å erstatte ekte, fine modeller av skipene/fergene med en LEGO-modell?

Trådstartare
Roger

Inlägg av Roger »

Det var helt sikkert samme modell du så, og at faktorer i omgivelsene spilte inn. Dessverre ingen Lego-skip til salgs ombord på DFDS.

Risberg

Inlägg av Risberg »

Roger skrev: fre 20 aug 2021, 20:39 Det var helt sikkert samme modell du så, og at faktorer i omgivelsene spilte inn. Dessverre ingen Lego-skip til salgs ombord på DFDS.
Da skjønner jeg ærlig talt ikke helt hvorfor de har valgt å ha en slik kjempe-LEGO-modell i avgangshallen. De har jo haugevis av flotte modeller av sine skip og ferger!

Apropos modeller, så har Scandlines i Rostock en fin modell av jernbanefergen WARNEMÜNDE.
Skriv svar