Vad händer med Pals grups fartyg

Alla typer av lastfartyg.
Användarvisningsbild

Risberg
Medlemsnamn hos Landgången: Risberg

Re: Vad händer med Pals grups fartyg

Inlägg av Risberg »

Holger skrev: fre 13 nov 2020, 08:18 Varför måste jag vara medlem någonstans för att kunna läsa något om ett företag?
Jag är inte intresserad i FB.
Det är ju tyvärr reativt vanligt att det i detta forum hänvisas till lokaltidningar o.likn., där man måste vara prenumerant för att kunna läsa länken. Det var därför jag citerade texten i tråden "Aldrig prøvet før: Storebæltsfærge hævet 2,6 meter", för den texten var också på sn.dk's prenumerantsidor.
Författare av "Fra LILLEBELT til SKÅNE" om Nordens och Östersjöns tågfärjors, andra järnvägsägda båtars och en rälsgående båts historia
Användarvisningsbild

Holger
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Jo, men tidningar måste tjäna pengar, det blir färre pappersprenumeranter, så då tar de pengar för medlemsskap istället, vilket papperstidningen ju också var om man funderar på det.
Användarvisningsbild

Risberg
Medlemsnamn hos Landgången: Risberg

Inlägg av Risberg »

Holger skrev: fre 13 nov 2020, 10:57 Jo, men tidningar måste tjäna pengar, det blir färre pappersprenumeranter, så då tar de pengar för medlemsskap istället, vilket papperstidningen ju också var om man funderar på det.
Poängen var inte hvad tidningarna måste göra utan det jag, och tolkade jag att också Du Holger antydde, litet grand ifrågasätter vitsen med att vidareförmedla länkar, som endast kan läsas av prenumeranter, i detta forum. Men jag kanske missförstår Dig?
Författare av "Fra LILLEBELT til SKÅNE" om Nordens och Östersjöns tågfärjors, andra järnvägsägda båtars och en rälsgående båts historia
Användarvisningsbild

Holger
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Jag själv är alltid kritisk till länkar till FB.
Men länka gärna, och om det ligger bakom en inloggningsvägg så vore det ju bra med en liten (kort!) sammanfattning för alla som inte har den tjänsten.
Skriv svar