M/S Color Hybrid

Egna berättelser och reportage från resor med alla sorters fartyg.

Netholic
Medlemsnamn hos Landgången: Netholic
Har tackat: 11 gånger
Har Tackats: 7 gånger
Kontakt:

M/S Color Hybrid

Inlägg av Netholic » ons 04 sep 2019, 14:49

Ännu ett resereportage, denna gången ifrån nya fina Color Hybrid.
Hon är riktigt fin att åka med.

Läs här på min blogg

Trossen
Har tackat: 3 gånger
Har Tackats: 9 gånger

Re: M/S Color Hybrid

Inlägg av Trossen » ons 04 sep 2019, 15:51

Tusen tack för reportaget! Fina bilder! Måste säga att jag verkligen blev sugen på att ta en tur. :D

Det blev också fint ombord, men jag ställer mig frågande till varför shopen är placerad just där med den fina utsikten akterut (dvs panoramafönstren på en av bilderna) Borde inte en sådan yta användas för en restaurang, eller café? :shock:

Fyrtornet
Medlemsnamn hos Landgången: Hjnship
Har tackat: 2 gånger
Har Tackats: 8 gånger

Inlägg av Fyrtornet » ons 04 sep 2019, 18:29

Ja hon verkar väldigt fin.

Intryck man får av bilder kan visserligen skilja sig mot en verklig ombordupplevelse, men förhoppnlningsvis blir det lika positivt när jag tar min egen premiärtur med henne.

Tony Tiger!
Har Tackats: 1 gång

Inlägg av Tony Tiger! » tor 05 sep 2019, 10:47

Hon verkar riktigt fin må jag säga./TT

Fagerholm
Har tackat: 10 gånger

Inlägg av Fagerholm » tor 05 sep 2019, 18:32

Tack för trevligt reportage:) Ser verkligen fin ut. Ja det var väldigt stora fönster som man valt att placera i butiken, men den verkar verkligen luftig och stor.

Fyrtornet
Medlemsnamn hos Landgången: Hjnship
Har tackat: 2 gånger

Inlägg av Fyrtornet » tis 10 sep 2019, 19:33

I helgen var det dags för mig att premiäråka Color Hybrid.
Bara att instämma i att det är en fin båt. En annorlunda upplevelse än Bohus och Color Viking.

Hybrid har mycket öppna ljusa ytor ombord med god kontakt med havet utanför. Lite "airport lounge" stil över inredningen kanske - inte samma gemytlighet som på de äldre färjorna tycker jag. Kanske var det för att hon är ny, men annars kändes hon kanske lite FÖR stor för linjen hon trafikerar, men det kanske var för att det var första resan och svårt att hinna upptäcka allt.

Hennes utedäck är stora, förstklassiga och med gott om sittplatser. Hon får full poäng för det vindskyddade utedäcket i fören med utsikt i färdriktningen.

Provade lunchbuffen som får godkänt av mig. Eftersom buffebordet är större så kan det se glesare ut mellan rätterna, men det var nog inte färre rätter än det brukar vara. Viss besvärande köbildning kunde uppstå. Jag vet inte om det berodde på att just restaurangen rymmer många gäster eller om det var för att det många passagerare på ombord överlag.

Men en sak som jag tror att de behöver åtgärda ganska snart är kaffeautomaterna i både restaurang och cafe. Detta är moderna apparater som brygger varje kopp individuellt, och man kan välja olika sorters kaffe i dem. Men om många vill ha kaffe samtidigt så blir det köer, väntetid och irritation. Jag hörde andra passagerare muttra -Men jag vill bara ha en kopp "vanligt" kaffe... inte behöva stå och vänta i evighet på att maskinen skall brygga klart.

Och i cafet var det engångsmuggar i papp. På de andra färjorna är det väl ändå porslinskoppar?
Det drog ner ombordupplevelsen på den i övrigt högklassiga båten.

Som sagt så är Color Hybrid en fin båt som jag gärna åker med igen, men jag tycker samtliga fartyg på linjen: Hybrid, Viking och Oslofjord har sina fördelar och det är trevligt att kunna variera sig. Jag kommer nog framöver att välja fartyg efter den avgångstid som passar mig för tillfället.

En fördel för familjer med mindre barn är att ett av lekrummen har ingång från bufferestaurangen så att barnen kan roa sig medan föräldrarna äter i lugn och ro medan de samtidigt kan ha full uppsikt över barnen.

Skriv svar