Regarding a possible sale of Mariella

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.
Användarvisningsbild

shipfriend

Re: Regarding a possible sale of Mariella

Inlägg av shipfriend »

Shiplover62 skrev: mån 03 maj 2021, 18:47 https://abounderrattelser.fi/delar-av-v ... r-i-magen/

Den första turen med M/S Gabriella är planerad att avgå den 4 juni och om det finns tillräckligt med efterfrågan börjar M/S Mariella köra i juli. Båda fartygen har varit ur trafik sedan i fjol våras.
Det låter ju allt jättebra och väldigt konkret att linjen mellan Helsingfors och Stockholm börjar igen från juni...
Jag bara hoppas...
Hälsningar från Tyskland, Max
Instagram: max_shipspotting
Färjerederier: TT-Line; Stena Line; Dest. Gotland; Eckerö Linjen; Tallink Silja; DFDS; Bornholmslinjen, etc.
Kryssningsrederier: P&O; RCI; HAL; Princess; NCL; Celebrity; Costa; MSC...

Kim Viktor

Inlägg av Kim Viktor »

Det verkar som Viking kan tänka sig att göra sig av med båda Mariella och Amorella.

https://abounderrattelser.fi/amorella-k ... n-marknad/

Chris_73

Inlägg av Chris_73 »

Kim Viktor skrev: tis 04 maj 2021, 12:03 Det verkar som Viking kan tänka sig att göra sig av med båda Mariella och Amorella.

https://abounderrattelser.fi/amorella-k ... n-marknad/
Då tippar jag på att om båda försvinner så flyttas Cinderella till Helsingfors linjen och Mariehamn kryssningen läggs ner
Användarvisningsbild

shipfriend

Inlägg av shipfriend »

Chris_73 skrev: tis 04 maj 2021, 12:14 Då tippar jag på att om båda försvinner så flyttas Cinderella till Helsingfors linjen och Mariehamn kryssningen läggs ner
Det tror jag också! Viking Glory kommer att vara nya partyfärjan tror jag.
Hälsningar från Tyskland, Max
Instagram: max_shipspotting
Färjerederier: TT-Line; Stena Line; Dest. Gotland; Eckerö Linjen; Tallink Silja; DFDS; Bornholmslinjen, etc.
Kryssningsrederier: P&O; RCI; HAL; Princess; NCL; Celebrity; Costa; MSC...

Chris_73

Inlägg av Chris_73 »

shipfriend skrev: tis 04 maj 2021, 12:21
Chris_73 skrev: tis 04 maj 2021, 12:14 Då tippar jag på att om båda försvinner så flyttas Cinderella till Helsingfors linjen och Mariehamn kryssningen läggs ner
Blir spännande se vad som händer framöver 😁

Tjärv1

Inlägg av Tjärv1 »

shipfriend skrev: tis 04 maj 2021, 12:21
Viking Glory blir förhoppningsvis allt det hon är planerad för men nej! Någon ersättare för Cinderellas typ av koncept och nattliv är hon inte planerad att vara.

Helsingfors/Stockholms-kryssningarna kommer antagligen i större omfattning kompletteras mer med alternativa specialkryssningar, partykryssningar och charter för båda fartygen Gabriella och Cinderella (byggda som nattfärjor).

Dagliga Mariehamnskryssningar är nog inte någon absolut nödvändighet men under lågsäsong kan den kortare sträckan och mer nattlivsbetonader kryssningar kanske vara en bättre affär än daglig trafik mellan huvudstäderna. Exklusivare specialkryssningar fungerar säkert att komplettera med från maj-oktober.
Användarvisningsbild

Skepptikern

Inlägg av Skepptikern »

Jag tror att Viking just har hittat [snubblat på] det perfekta konceptet för Cinderella nu post Corona.
- Måndag-Torsdag godsfärja Stockholm-Åbo, utan taxfree eller stop på Åland. Bara driftsbesättning plus minimal ekonomiavdelning.
- Fredag-Söndag - Kryssningsbåt stockholm-Mariehamn. Full bemanning i ekonomi.
Man klarar ju nu driften med bara ett gäng ekonomipersonal, och har vettig intjäning även i veckan, trots låga kostnader.

//Skepptikern

weatherc

Inlägg av weatherc »

För att utveckla Skepptikerns ide lite mer:
Beroende förstås helt på efterfrågan men kanske typ "finnlines" med minimal ekonomiavd under vardagar/lågsäsong och full ekonomiavd på veckoslut/somrar på flere fartyg är framtidens melodi för åtminstone nån linje/flere linjer?

Finnjet.

Inlägg av Finnjet. »

Mariella kör denna sommar och i Augusti säljs, Cinderella ersätter. Eller om man kör Cinderella tills Glory kommer. Några alternativ

pepe57

Inlägg av pepe57 »

Partybåt utan nattklubb?
Skriv svar