Jag ringde upp min farfar och berättade att fler kunde bekräfta att namnet Bosse Larsson var välkänt och ingenting han hittat på(vilket jag kanske antydde att jag trodde när jag pratade med honom på julafton. Han jobbade som sprängare för Cementa på brottet i Slite och hade egna namn för en stor grävmaskin och en av hjullastarna som han ogillade). Gubben lät stolt och sa att han nog vet vad han pratar om

.Han sa att han hade berättat om vår konversation för en vän. Hans vän påminde honom om Kräklingbo och Dynggrepen vilket var öknamnen för Vindile och Graip. Gotlandslinjen verkar inte ha varit populära bland Gotlänningarna(i min släkt är det inte så konstigt eftersom de äger aktier i Gotlandsbolaget)
Jag sa att jag var klar, men råkade hitta ett par bilder till(en av bilderna kräver en liten förklaring. Det är när jag reste med Graip, jag tyckte det var så häftigt att man kunde se när "näbben"/bogvisiret var öppet från fartygets sida. Sagt och gjort tog jag den bilden, jen blev inte som jag tänkt mig. Jag var inte nöjd över den(men man ser faktiskt Nord Neptunus i bakgrunden så tjaa okej då) Det märks att jag var liten och fotograferat på den analoga tiden. Men det är bilder av Gotlandslinjen och när man väl hade fått sina framkallade bilder fick man leva med dem.
Jag roade mig med att titta igenom negativen, det finns tydligen bilder på dem som inte är framkallade

hmm, så i framtiden kanske det kommer mer.
Nu jag ska sluta skriva och låta de sista bilderna få tala. Gott nytt år!