Kul att ni gillade bilderna

Jag tänkte att Gotlandslinjen kunde vara lite roligt att lyfta då det inte tillhör det vanligaste här på forumet.
Jag tänkte även att fartyget/bilderna får lite djup om jag skriver några rader om dem.
Jag berättade om mina uppladdningar för min farsa när jag ringde honom här igår, han skrattade mest och sa att han inte kunde förstå hur "Bosse Larsson" kan vara mitt favoritfartyg. Han påminde mig om att min mamma inte var särskild nöjd över att jag lånat hennes kamera och tagit bilder av färjor!(var på den tiden då man fick låna mammas analoga kamera och man fick vänta på att bilderna blev framkallade för att se om det ens blivit något

) Han meddelade även att han också minns en rutig durk ombord och att han trodde att denna var belägen i aktern på styrbord sida vid baren. När jag frågade vad han menade med "Bosse Larsson" sa han att jag kunde fråga min farfar om detta. Ett par minuter senare när jag pratade med min farfar skrattade även han och förklarade att Nord Gotlandia var i riktigt dåligt skick när hon sattes in i trafiken. Det fanns ett program på tv som hette Nygammalt som Bosse Larsson var programledare för, därav namnet. Enligt min farfar var Nord Gotlandia en mardröm i jämförelse med Gotlandsbolagets Visby(som Gotlandslinjen hade chartrat första åren).
Jag frågade bägge vilket eller vilka färjor de tyckte varit bäst under åren, svaren var skrämmande lika. Det tar vi en annan gång
Nu blir det lite bilder igen! Vi reste med Graip en gång(farsan sa att vi gjorde detta eftersom jag tjatat om att få resa med henne). Bilderna är även denna gång tagna när jag var 9 år och jag varnar för kvaliteten. God fortsättning!