Tallink och Coronakrisen

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

Penny
Medlemsnamn hos Landgången: Penny

Re: Tallink och Coronakrisen

Inlägg av Penny »

Stenaline123 skrev: tor 15 okt 2020, 11:37 https://www.tallinksilja.se/jul-symphony

Julkryssningar till Visby blir nästa drag
Det blev precis som jag trodde! :)

Härligt att de kommer med nya ideér och håller trafiken igång på de svenska fartygen!

Snart börjar de ju också med Galaxy seated. Vad har de för underhållning på Baltic Princess?
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)
Freedom Of The Seas (Inställd)
Silja Galaxy (Executive Suite)

peterpan

Inlägg av peterpan »

Penny skrev: tor 15 okt 2020, 15:46
Stenaline123 skrev: tor 15 okt 2020, 11:37 https://www.tallinksilja.se/jul-symphony

Julkryssningar till Visby blir nästa drag
Det blev precis som jag trodde! :)

Härligt att de kommer med nya ideér och håller trafiken igång på de svenska fartygen!

Snart börjar de ju också med Galaxy seated. Vad har de för underhållning på Baltic Princess?
Precis! Underbart att se ett rederi som tänker kreativt och gör allt för att hålla passagerartrafiken och kryssningarna i gång! Ett stort tack till Tallink/Silja!

Tjärv1

Inlägg av Tjärv1 »

Väntar vi bara på nyheten om skidkryssningar med Sillink Symphony! 😉

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Vad har Silja Finland att erbjuda ombord på Baltic Princess?
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)

Fagerholm

Inlägg av Fagerholm »

Verkar som man från den 15/9 har ett band som spelar i Starlight på Baltic Princess fredag och lördagsavgångarna. Man verkar också erbjuda bingo och karaoke.

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Men inte som på Galaxy då med två shower per kväll med "Galaxy seated".
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)

Fagerholm

Inlägg av Fagerholm »

Det verkar inte så, men samtidigt är min finska usel och jag har inte använt mig av google translate:)

meslotte
Medlemsnamn hos Landgången: Martin S

Inlägg av meslotte »

Jag åkte med Baltic Princess 3-4 oktober Åbo-Stockholm-Åbo. Reste en lördag kväll och har nog aldrig tidigare varit med om att det varit så lite folk en lördag kväll från Åbo. Även servicen ombord var minimerad. På kvällen var Buffen och Grande Grill samt Fast Lane öppna. Happy Lobster och Tavolta var stängda hela resan. Även puben och pianobaren samt den finska ”iskelmäbaari” (baren bakom Fast Lane) var stängda hela tiden. Discot är stängt tillsvidare.

Starlight Palace var öppet men baren i övre våningen höll stängt hela resan (endast baren i nedre våningen höll öppet). Ett band gjorde två spelningar på kvällen (1 timme – paus – 1 timme). Samma band spelade följande eftermiddag. Så underhållningen var ganska minimal men å andra sidan förstår man varför - det var så lite passagerare.

Vi återkomsten till Åbo granskades alla passagerare av finska gränsbevakningen. Eftersom vårt gäng kunde bevisa att vi inte varit iland i Sverige klarade vi oss undan karantänen på 10 dagar men annars sitter man hemma i 10 dagar efter ankomsten till Finland. De som inte är finska medborgare skulle uppge någon orsaken till varför man anlände till Finland (t.ex. jobb, studier).

Samma gränsformaliteter gäller i t.ex. Lettland, vilket var en bidragande orsak till att kryssningstrafiken mellan Helsingfors och Riga lades ned. Ingen vill åka på kryssning och sedan sitta i karantän 10 dagar.

Ministern

Inlägg av Ministern »

meslotte skrev: tis 20 okt 2020, 11:34 Jag åkte med Baltic Princess 3-4 oktober Åbo-Stockholm-Åbo. Reste en lördag kväll och har nog aldrig tidigare varit med om att det varit så lite folk en lördag kväll från Åbo. Även servicen ombord var minimerad. På kvällen var Buffen och Grande Grill samt Fast Lane öppna. Happy Lobster och Tavolta var stängda hela resan. Även puben och pianobaren samt den finska ”iskelmäbaari” (baren bakom Fast Lane) var stängda hela tiden. Discot är stängt tillsvidare.

Starlight Palace var öppet men baren i övre våningen höll stängt hela resan (endast baren i nedre våningen höll öppet). Ett band gjorde två spelningar på kvällen (1 timme – paus – 1 timme). Samma band spelade följande eftermiddag. Så underhållningen var ganska minimal men å andra sidan förstår man varför - det var så lite passagerare.

Vi återkomsten till Åbo granskades alla passagerare av finska gränsbevakningen. Eftersom vårt gäng kunde bevisa att vi inte varit iland i Sverige klarade vi oss undan karantänen på 10 dagar men annars sitter man hemma i 10 dagar efter ankomsten till Finland. De som inte är finska medborgare skulle uppge någon orsaken till varför man anlände till Finland (t.ex. jobb, studier).

Samma gränsformaliteter gäller i t.ex. Lettland, vilket var en bidragande orsak till att kryssningstrafiken mellan Helsingfors och Riga lades ned. Ingen vill åka på kryssning och sedan sitta i karantän 10 dagar.
Ska dock förtydligas att karantänen inte är ett krav utan endast är en uppmaning.

Stenaline123

Inlägg av Stenaline123 »

Fick nått mejl från club one med rea på höga kusten resorna, har de svårt och sälja ut de sista avgångarna under höstlovet?
Skriv svar