Nybygge: Viking Glory - Huvudtråden

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

Stefan S

Re: Nybygge: Viking Glory - Huvudtråden

Inlägg av Stefan S »

Baren var snygg men all pinnarna såg ju lite farliga ut. Många av passagerarna har väl kanske lite svår att hålla sej på rätt köl och då är det lätt hänt att man ramlar över dom.......

weatherc

Inlägg av weatherc »

Stefan S skrev: ons 24 feb 2021, 19:00 Baren var snygg men all pinnarna såg ju lite farliga ut. Många av passagerarna har väl kanske lite svår att hålla sej på rätt köl och då är det lätt hänt att man ramlar över dom.......
Baren ser ju rent av livsfarlig ut ur säkerhetssynpunkt. Det är ju en båt, som kan gunga! Till det behövs det inte runda fötter, den första som skadar sig på dem pga tex sjögång så är VL i pisset.

Mistluren

Inlägg av Mistluren »

Det kommer ju säkert att vara glasskivor mellan pinnarna iofs.
Användarvisningsbild

Risberg

Inlägg av Risberg »

Mistluren skrev: ons 24 feb 2021, 20:47 Det kommer ju säkert att vara glasskivor mellan pinnarna iofs.
Det tänkte jag också först. Annars kan det ju rätt och slätt vara så att den slutliga detaljutformningen inte är helt klar eller har varit så enkel att framställa i en dataanimation.
Författare av Fra LILLEBELT til SKÅNE om tågfärjor och andra järnvägsägda fartyg i Norden och på Östersjön

Tjärv1

Inlägg av Tjärv1 »

Veckans nyhet(?) om Viking Glory!

https://www.newship.vikingline.se/

Östersjöns första saluhall
https://www.newship.vikingline.se/upplevelser-ombord/mat-dryck/ skrev: Barnen vill ha pizza, men du föredrar husmanskost. Vad gör du? Beger dig till Market på däck 10 så klart. I vår myllrande marina saluhall ligger matstånden sida vid sida – bara att välja och vraka, för att sedan njuta av måltiden tillsammans. Små aptitretare eller brakmåltid, du bestämmer. Utöver pizza och klassisk husmanskost serveras etnomat från all världens hörn med nordisk twist. Här finns till och med ett eget bageri! Vill du ta med gofika ut på däck eller nybryggt kaffe och en frasig nybakad frukostfralla i bilen före landstigning går det också bra.
Vi får lite mer beskrivning av matutbudet på Market men bildmässigt avslöjas inget vi inte redan sett i video-presentationen som släpptes i samband med sjösättningen!
Användarvisningsbild

Risberg

Inlägg av Risberg »

Tjärv1 skrev: ons 03 mar 2021, 12:18 Veckans nyhet(?) om Viking Glory!

https://www.newship.vikingline.se/

Östersjöns första saluhall
https://www.newship.vikingline.se/upplevelser-ombord/mat-dryck/ skrev: Barnen vill ha pizza, men du föredrar husmanskost. Vad gör du? Beger dig till Market på däck 10 så klart. I vår myllrande marina saluhall ligger matstånden sida vid sida – bara att välja och vraka, för att sedan njuta av måltiden tillsammans. Små aptitretare eller brakmåltid, du bestämmer. Utöver pizza och klassisk husmanskost serveras etnomat från all världens hörn med nordisk twist. Här finns till och med ett eget bageri! Vill du ta med gofika ut på däck eller nybryggt kaffe och en frasig nybakad frukostfralla i bilen före landstigning går det också bra.
Vi får lite mer beskrivning av matutbudet på Market men bildmässigt avslöjas inget vi inte redan sett i video-presentationen som släpptes i samband med sjösättningen!
Kommenteras och citeras i Risberg @ Off topic (Obs! Kan innehålla inslag om Skåne och/eller järnvägar)
Författare av Fra LILLEBELT til SKÅNE om tågfärjor och andra järnvägsägda fartyg i Norden och på Östersjön

pepe57

Inlägg av pepe57 »

Men ändå,tror jag om jag vill gå till en Saluhall?så föredrar jag Östermalmstorget?Ursäkta men i mitt tycke denna koncept verkar lite tårta på
tårta och huller om buller?Kanske jag har fel och det blir kanon ,och om en stund har alla färjor likadant koncept?

Tjärv1

Inlägg av Tjärv1 »

Östersjöns första/största!!! Saluhall???
Nja! Marknadsföringsspråk kan ju ofta vara otydligt eller rent av vilseledande!

I grunden är väl egentligen Market mest ett restaurangtorg som kompletterats så att restauranger och cafeterior numera också erbjuder viss försäljning av produkter att köpa med hem!

Vill man uppleva en Saluhall bör man nog göra som Pepe57 och leta upp en iland!
Användarvisningsbild

Risberg

Inlägg av Risberg »

Tjärv1 skrev: ons 03 mar 2021, 13:18 Östersjöns första/största!!! Saluhall???
Nja! Marknadsföringsspråk kan ju ofta vara otydligt eller rent av vilseledande!

I grunden är väl egentligen Market mest ett restaurangtorg som kompletterats så att restauranger och cafeterior numera också erbjuder viss försäljning av produkter att köpa med hem!

Vill man uppleva en Saluhall bör man nog göra som Pepe57 och leta upp en iland!
Kommenteras och citeras i Risberg @ Off topic (Obs! Kan innehålla inslag om Skåne och/eller järnvägar)

Jaha, ja, där har vi tummen ner från Kehinde igen! För att jag väljer att skriva saker ej :back2topic: i just en tråd för sådant? Orannsakliga är icke bara herrens, för dem som tror på honom, utan även Kehindes vägar :lol:
Senast redigerad av Risberg den ons 03 mar 2021, 21:20, redigerad totalt 2 gång.

Finnjet.

Inlägg av Finnjet. »

Ingen dålig ide ju, finns ju mycket välja Mellan och är man fler så Kan alla få vad Dom vill ha och ändå sitta tillsammans. Detta ska man inte jämföra med riktig saluhall iland, saluhall i miniformat. Jag tycker om saluhallar, den i Tammerfors och Åbo är favoriter, men man ska inte jämföra rakt av med Dom enligt mig.
Skriv svar