Aurora Botnia har påbörjat sina Sea trials.

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

ThomasG

Re: Aurora Botnia har påbörjat sina Sea trials.

Inlägg av ThomasG »

Däcksnumreringen går så att nedre trailerdäck är nr 3, övre trailerdäck är nr 5 och pax utrymmena finns på däck 7 och 8.

Besättningsutrymmena finns på däck 9 vilket är samma däck som bryggan. Längst akterut på däck 9 finns 10 passagerarhytter.

Det finns tre trapphus ända upp till däck 8 och av dom går två upp till däck 9.

peterpan

Inlägg av peterpan »

Nya Aurora Botnia verkar vara ett väldigt fint fartyg. Bilder och filmer ger absolut höga förväntningar. Kul att se hur WasaLine vårdar och utvecklar sitt koncept.
:)

Trossen

Inlägg av Trossen »

Besättningsutrymmena finns på däck 9 vilket är samma däck som bryggan. Längst akterut på däck 9 finns 10 passagerarhytter.
Hur många passagerarhytter blev det nu totalt? 10 kan bara vara en del tänker jag

Finnjet.

Inlägg av Finnjet. »

Borde väl finnas mer, gör Dom inte kryssningar där man Kan sova över i en av hamnarna? Jag skulle garanterat kunna göra en kryssning där man Kan sova över.

ThomasG

Inlägg av ThomasG »

Hur många passagerarhytter blev det nu totalt? 10 kan bara vara en del tänker jag
65

Trossen

Inlägg av Trossen »

Borde väl finnas mer, gör Dom inte kryssningar där man Kan sova över i en av hamnarna? Jag skulle garanterat kunna göra en kryssning där man Kan sova över.
Fanns dylika kryssningar från Umeå innan pandemin på "utvalda avgångar" med Wasa Express. Då kunde man slå runt i Vasa och gå ombord mitt i natten och sussa gott i hytten. Har ingen uppfattning om hur poppis detta koncept var, men en rolig produkt i vart fall.
Användarvisningsbild

Risberg

Inlägg av Risberg »

Författare av Fra LILLEBELT til SKÅNE om tågfärjor och andra järnvägsägda fartyg i Norden och på Östersjön
Skriv svar