TallinkSilja, Viking Line Corona 2021

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

Mumin

Re: TallinkSilja, Viking Line Corona 2021

Inlägg av Mumin »

Sjöbjörnen skrev: tis 04 maj 2021, 04:47
Penny skrev: tor 29 apr 2021, 18:14 Det låter spännande! Bra val ändå med bokningen, läget ändras ju hela tiden.

Vad jag kan se i skrivande stund så rekommenderar Viking Line munskydd av passagerare som fyllt 12 år. Av medmänsklighet till övriga passagerare samt besättningen, så tycker jag att detta ska fortsätta att vara obligatoriskt en tid framöver.

Munskydd hjälper inte mot virus bara så du vet.
förutom några special munskydd som 95% inte använder.

vanliga munskydd förgiftar befolkningen med massa kemikalier som man andas in och plastpartiklar och syrebrist som kan ge obotliga hjärnskador.
Det är fake news media som svt,aftonbladet,tv4 och annan regimmedia som skrämmer upp folk i onödan.
Merparten får bara en vanlig förkylning eller influensa som under vanliga influensa säsonger.

Extremt liten överdödlighet eftersom detta virus är elakt bara mot en extremt liten % av befolkningen.Oftast de med nedsatt immunsystem pga dåligt kostval eller underliggande sjukdomar,fetma osv.

känner en familj och deras gammelmormor på 85 bast som också fick covid.inget speciellt och många andra. bara 2 som blev värre men 1 av dom käkade bara skräpmat och ingen frukt och grönt så de var inte konstigt. efter att han lyssnade på mig och började med ingefära drinkar och riktig mat så är han nu återställd. Den andra började med gräsligt starka ingefära drinkar och är nu helt återställd också.

själv fick jag covid 2 gånger.

covid är riktigt uppförstorad av fake media och restriktionerna är ofta onödiga. normalår dör cirka 10tusen människor och 2020 dog 14 tusen människor av över 10miljoner. och då var vi ändå fria i sverige utan munblöja och skit. cirka 10år sen dog tillåme fler människor i sverige än 2020.

man passar på att göra folk vana vid kontroll och polisstater och försöka ta bort kontanter.

Nä trafiken skulle kunna öppna imorgon mellan stockholm och helsingfors om man skulle tänka realistiskt och inte vara så politiskt styrda av globalisterna och deras agenda.
Snälla du, kan du sluta sprida dumheter och farliga påståenden. Tillbaka till ämnet, tack.

Kim Viktor

Inlägg av Kim Viktor »

Visby och Ystad blir det för Symphony i sommar.

https://www.mynewsdesk.com/se/tallinksi ... nd-3096279
Användarvisningsbild

shipfriend

Inlägg av shipfriend »

Och det fins ingen information om Silja Serenade, Isabelle och Stockholm-Helsingfors - kanske blir den publicerat senare?
Men Viking Line verkar att vara väldigt konkret att startar linjen Helsingfors-Stockholm igen i juni - med Gabriella först.
Hälsningar från Tyskland, Max
Instagram: max_shipspotting
Färjerederier: TT-Line; Stena Line; Dest. Gotland; Eckerö Linjen; Tallink Silja; DFDS; Bornholmslinjen, etc.
Kryssningsrederier: P&O; RCI; HAL; Princess; NCL; Celebrity; Costa; MSC...

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Låter bra med Visby och Ystad! Heja Symphony.

Tallinn trafiken verkar återupptas med start i Juni.

Får vi se vad som händer med Serenade.

Ministern

Inlägg av Ministern »

Penny skrev: tis 04 maj 2021, 19:15 Låter bra med Visby och Ystad! Heja Symphony.

Vad jag läste nyligen så ska beslutet gällande Silja på Helsingfors presenteras på torsdag.
Gissar själv att man från början inte tänkte trafikera Sto-Hel alls i sommar men att man har kommit på andra tankar nu när huvudkonkurrenten annonserat trafikstart.
Användarvisningsbild

shipfriend

Inlägg av shipfriend »

Ministern skrev: tis 04 maj 2021, 19:47 Vad jag läste nyligen så ska beslutet gällande Silja på Helsingfors presenteras på torsdag.
Okey, när och var läste du det? Ved du det fortfarande?
Färjerederier: TT-Line; Stena Line; Dest. Gotland; Eckerö Linjen; Tallink Silja; DFDS; Bornholmslinjen, etc.

Chris_73

Inlägg av Chris_73 »

Ministern skrev: tis 04 maj 2021, 19:47
Penny skrev: tis 04 maj 2021, 19:15 Låter bra med Visby och Ystad! Heja Symphony.

Vad jag läste nyligen så ska beslutet gällande Silja på Helsingfors presenteras på torsdag.
Gissar själv att man från början inte tänkte trafikera Sto-Hel alls i sommar men att man har kommit på andra tankar nu när huvudkonkurrenten annonserat trafikstart.
Jag tror att Silja kör bara med serenade på Helsingfors linjen, Symphony är ju redan upptagen med kryssningar på Visby/Ystad under juli månad.

Ministern

Inlägg av Ministern »

shipfriend skrev: tis 04 maj 2021, 20:11
Ministern skrev: tis 04 maj 2021, 19:47 Vad jag läste nyligen så ska beslutet gällande Silja på Helsingfors presenteras på torsdag.
Okey, när och var läste du det? Ved du det fortfarande?
Till ett inlägg på Tallink Siljas Facebooksida skrevs i en kommentar (Av Tallink Silja själva) att mer information gällande Helsingfors ska komma inom de närmsta dagarna.

Läste även på en finsk fartygs-facebooksida att någon där under dagen varit i kontakt med Tallink Silja och fått berättat för sig att en presskonferens gällande bland annat Helsingforstrafiken ska hållas på torsdag.

Ministern

Inlägg av Ministern »

Chris_73 skrev: tis 04 maj 2021, 20:18
Ministern skrev: tis 04 maj 2021, 19:47

Jag tror att Silja kör bara med serenade på Helsingfors linjen, Symphony är ju redan upptagen med kryssningar på Visby/Ystad under juli månad.
Återstår att se, samt hur de isåfall kommer att lägga upp tidtabellen. Frågan är om man isåfall kommer att köra samma dagar som Gabriella för att konkurrera eller om man väljer att köra de dagarna VL inte har någon avgång för att ev. maximera passagerarantalet.
Användarvisningsbild

shipfriend

Inlägg av shipfriend »

Ministern skrev: tis 04 maj 2021, 20:25 Till ett inlägg på Tallink Siljas Facebooksida skrevs i en kommentar (Av Tallink Silja själva) att mer information gällande Helsingfors ska komma inom de närmsta dagarna.

Läste även på en finsk fartygs-facebooksida att någon där under dagen varit i kontakt med Tallink Silja och fått berättat för sig att en presskonferens gällande bland annat Helsingforstrafiken ska hållas på torsdag.
Okey, då kan man gissa att flera inforation angående Helsingfors-linjen ska komma på torsdag eller fredag...
Skriv svar