TallinkSilja, Viking Line Corona 2021

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

pepe57

Re: TallinkSilja, Viking Line Corona 2021

Inlägg av pepe57 »

Do not worried Henrik Ro-Pax is coming for Silja!

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Mistluren skrev: tor 29 apr 2021, 07:23
Penny skrev: tor 29 apr 2021, 07:04
Mistluren skrev: ons 28 apr 2021, 22:01 En intressant uppgift att det blir Romantika och Victoria på Riga från 2022. Men den har ju absolut ingenting med trådens ämne att göra.
Nja, bara för att jag döpt tråden till 2021 så är det en mer relevant och intressant uppgift, än att läsa statistik över Corona smittade/döda i Sverige.
Har ju inget med Corona heller att göra. Enbart förvirrat. 0p.
Jodå. Tråden handlar ju om Tallink Silja och hur Corona påverkar deras trafik, där ingår Riga linjen. Den kommer inte att återupptas under 2021 vilket är årtalet vi diskuterar i tråden. Utan 2022 som det inte finns någon tråd om ännu. Därav lite OT, men ändå relevant.

Statistiken över Corona i Sverige, Finland, Estland och Lettland, till viss del relevant för återuppstart för trafiken. Men, det är inte huvudpoängen i denna tråd.

Ministern

Inlägg av Ministern »

Kontaktade Tallink Siljas kundtjänst angående Helsingforslinjen och man har valt att stänga av bokningen innan man vet mer om nya restriktioner då man vill undvika överbokning ifall trafiken måste begränsas. Enligt vad jag läst på diverse finska farytgssidor på Facebook ska mer om sommarens planer (kryssningar etc) presenteras den 4/6 dvs på tisdag.

Munskyddskravet på Sverige-Finland verkar nu dessutom ha försvunnit från Viking Line.
Undrar om Tallink Silja följer efter...?

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Det låter spännande! Bra val ändå med bokningen, läget ändras ju hela tiden.

Vad jag kan se i skrivande stund så rekommenderar Viking Line munskydd av passagerare som fyllt 12 år. Av medmänsklighet till övriga passagerare samt besättningen, så tycker jag att detta ska fortsätta att vara obligatoriskt en tid framöver.

Mistluren

Inlägg av Mistluren »

Penny skrev: tor 29 apr 2021, 17:59
Mistluren skrev: tor 29 apr 2021, 07:23
Penny skrev: tor 29 apr 2021, 07:04

Nja, bara för att jag döpt tråden till 2021 så är det en mer relevant och intressant uppgift, än att läsa statistik över Corona smittade/döda i Sverige.
Har ju inget med Corona heller att göra. Enbart förvirrat. 0p.
Jodå. Tråden handlar ju om Tallink Silja och hur Corona påverkar deras trafik, där ingår Riga linjen. Den kommer inte att återupptas under 2021 vilket är årtalet vi diskuterar i tråden. Utan 2022 som det inte finns någon tråd om ännu. Därav lite OT, men ändå relevant.

Statistiken över Corona i Sverige, Finland, Estland och Lettland, till viss del relevant för återuppstart för trafiken. Men, det är inte huvudpoängen i denna tråd.
Vilket pladder. Du började plötsligt skriva inlägg om vilka fartyg som du tror man planerar använda 2022. Något som självklart inte har ett dyft med de förändringar som görs med anledning av pandemin.

Ett utmärkt ämne, men ett helt annat ämne, utan vare sig samband med eller relevans i den här tråden. Du som är så regid beträffande offtopic annars borde väl förstå det?

Eller tänket du dig helt enkelt att det viktiga inte är rubriken, utan att detta ät tråden för ditt personliga godtycke i största allmänhet?

Då kan du istället göra som Risberg gjort på pollarsnack. Starta tråden PennysPladder.

Mistluren

Inlägg av Mistluren »

pepe57 skrev: tor 29 apr 2021, 17:46 Do not worried Henrik Ro-Pax is coming for Silja!
Ja, du har ju menat att Atlantic Vision skulle komma tidigare och det skulle kunna vara en anledning att flytta runt fartyg. (Dock gäller kontraktet till november 2022.)

Men man flyttar ju knappast Victoria till Riga om man inte har ett större fartyg planerat för Tallinn. Drar man det resonemanget till sin spets betyder det att Atlantic Vision placeras på Stockholm-Åbo.

Men jag vet inte hur troligt det är, det här med Victoria på Riga kan ju helt enkelt vara en felskrivning.

En annan möjlighet är att det finns ett helt annat fartyg på väg in, som ännu inte är kännt, men som skall placeras på Helsingfors-Tallinn eller Stockholm-Tallinn.
Senast redigerad av Mistluren den tor 29 apr 2021, 18:42, redigerad totalt 1 gånger.

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

1. Jag har skapat den här tråden, så jag vet väl syftet bakom rubriken?
2. Starta gärna en egen tråd om Corona statistiken, där vi kan fördjupa oss i de siffror som du visar här. Då får du dela med dig av dina kunskaper kring statistik och dess utveckling. Vi saknar en sådan tråd och en person som kan statistiken och har ett intresse för den :)
3. Jag tänker inte ens bemöta din otrevliga ton. Det blir bara tråkigt för alla andra medlemmar här på forumet

Mistluren

Inlägg av Mistluren »

Penny skrev: tor 29 apr 2021, 18:42 1. Jag har skapat den här tråden, så jag vet väl syftet bakom rubriken?
2. Starta gärna en egen tråd om Corona statistiken, där vi kan fördjupa oss i de siffror som du visar här. Då får du dela med dig av dina kunskaper kring statistik och dess utveckling. Vi saknar en sådan tråd och en person som kan statistiken och har ett intresse för den :)
3. Jag tänker inte ens bemöta din otrevliga ton. Det blir bara tråkigt för alla andra medlemmar här på forumet
Nej, det där med att man startar trådar för att man själv vill vara diktator och hobbymoderator är något av det sämsta som förekommer på forum. Man kan ju onte ha en tråd för varje medlem och ämne på ett forum.

Hyffs bjuder precis det omvända. Att störst stringens krävs från den som startat tråden.

Nu hoppar du runt och gnäller på varje litet avsteg från någon annan i vilken tråd som helst, samtidigt som du troligen själv är den som sköter sig allra sämst när det gäller OT.

Sauli

Inlägg av Sauli »

Mistluren skrev: tor 29 apr 2021, 18:31
pepe57 skrev: tor 29 apr 2021, 17:46 Do not worried Henrik Ro-Pax is coming for Silja!
Ja, du har ju menat att Atlantic Vision skulle komma tidigare och det skulle kunna vara en anledning att flytta runt fartyg. (Dock gäller kontraktet till november 2022.)

En annan möjlighet är att det finns ett helt annat fartyg på väg in, som ännu inte är kännt, men som skall placeras på Helsingfors-Tallinn eller Stockholm-Tallinn.
http://www.tallinksilja.fi/mystar

pepe57

Inlägg av pepe57 »

Åbo-Stockholm,planerna var Nordsjö-Stockholm men terminalen i Nordsjö förtillfället för liten och finns inte tex någon cafeteria och saknar andra
publika utrymmen!
Skriv svar