Stena Embla debut

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.
Användarvisningsbild

szcz49

Stena Embla debut

Inlägg av szcz49 »

https://www.niferry.co.uk/stena-embla-t ... nce-route/

Tomorrow "Stena Embla" will make its debut on the Rosslare - Cherbourg route, making 2 cruises on this route during the maintenance of "Stena Horizon"
Upcoming cruises:

21 - 22.05.2021 Gdynia <-> Karlskrona Stena Vision

peterpan

Re: Stena Embla debut

Inlägg av peterpan »

Embla och hennes e-flexer-systrar ser väldigt enkla ut med simpel design. Inga extravaganser som övre passagerardäck med stora panoramafönster som de mer påkostade ropax-byggena till TT-Line och Finnlines.
Användarvisningsbild

Trådstartare
szcz49

Inlägg av szcz49 »

It's probably not that bad. I swam the Stena Estrid early last year and the trip was quite enjoyable. The interior is clean and modern. This is not a cruise ship as you know, but nothing to complain about in my opinion. Nice ferries;)
Upcoming cruises:

21 - 22.05.2021 Gdynia <-> Karlskrona Stena Vision

Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Tycker inredningen ser modern och snygg ut. Det är ju fartyg avsedda för folk som skall resa nånstans, inte fly från sin trista vardag. Dom kan ju också ta rejält med last över 3 000 lm. Imponerade att Stena har beställt 9 st.

peterpan

Inlägg av peterpan »

Stefan S skrev: tor 14 jan 2021, 20:01 Tycker inredningen ser modern och snygg ut. Det är ju fartyg avsedda för folk som skall resa nånstans, inte fly från sin trista vardag. Dom kan ju också ta rejält med last över 3 000 lm. Imponerade att Stena har beställt 9 st.
Denna serie är ju av enklare typ och design vilket ju också ligger helt i linje med Stenas koncept. Men även om man ”ska resa någonstans” och gillar en högre nivå av komfort så innebär det inte med automatik att man ”flyr sin trista vardag”. Lite märklig association.

Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Jag tror inte resenärer som skall åka nånstans låter bli för att inredningen är enkel som du säger. Dom är säkert nöjda med en modern inredning men det r inte det som är viktigt. Däremot klientelet som skall åka färja för att festa kanske bryr sej.......

Kim Viktor

Inlägg av Kim Viktor »

Jag vet inte om jag håller med om att Stena Estrid med systrar har enklare inredning än andra ropaxfärjor. När man betänker att denna fartygsserie ersätter fler Vinsentini-fartyg måste jag säga att det är en betydlig standardhöjning. Framför allt Stena plus loungen är i mitt tycke mycket trivsam och känns både modern och bekväm.
Senast redigerad av Kim Viktor den fre 15 jan 2021, 15:13, redigerad totalt 1 gånger.

rosquist666

Inlägg av rosquist666 »

Stefan S skrev: fre 15 jan 2021, 12:05 Jag tror inte resenärer som skall åka nånstans låter bli för att inredningen är enkel som du säger. Dom är säkert nöjda med en modern inredning men det r inte det som är viktigt. Däremot klientelet som skall åka färja för att festa kanske bryr sej.......
Så sjukt less på det narrativet, bara för att man vill ha trevligt och kunna välja mat som inte ger en PTSD från skolmatsalen betyder det inte att man åker färja för att supa och festa.

Kim Viktor

Inlägg av Kim Viktor »

Stena Estrid kommer att börja trafikera Dublin-Cherbourg nästa helg.
Bilagor
received_947536272449485.jpeg
received_947536272449485.jpeg
received_947536272449485.jpeg (20.63 KiB) Visad 454 gånger

peterpan

Inlägg av peterpan »

Kim Viktor skrev: fre 15 jan 2021, 14:00 Jag vet inte om jag håller med om att Stena Estrid med systrar har enklare inredning än andra ropaxfärjor. När man betänker att denna fartygsserie ersätter fler Vinsentini-fartyg måste jag säga att det är en betydlig standardhöjning. Framför allt Stena plus loungen är i mitt tycke mycket trivsam och känns både modern och bekväm.
Jag menade i första hand exteriört när jag påpekade den totala avsaknaden av exklusiva panoramaglasade pax-däck som återfinns på TT-Lines och Finnlines nybyggen. Allt exteriört på e-flexarna ser väldigt enkelt och billigt ut.

Men när det gäller inredningen så borde den ju vara ”modern och fräsch” på ett nytt fartyg, men sedan brukar ju inte Stena göra sig kända för lägga ner några större summor på exklusivare design eller kvalitet.
Det faktum att en nybyggd ”e-flexar” är ett stort lyft jämfört med Vinsentini-systrarna borde dock vara självklart då den ribban i det närmaste redan ligger på marken.

...och den där ”Stena plus loungen” som verkade trivsam, har alla passagerare tillgång till den? (retorisk fråga)
Skriv svar