DFDS København-Frederikshavn-Oslo sættes på pause

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

Teien
Inlägg: 69
Blev medlem: tor 28 mar 2019, 09:16
Ort: Frederikshavn/Horten

Re: DFDS København-Frederikshavn-Oslo sættes på pause

Inlägg av Teien »

Det var et godt spørsmål Oslofjorden.
Ville tenkt det samme selv.
Det ser ut som tuben er forlenget ganske mye, kanskje 20-30 meter, for at det skulle passe.
Pearl ligger med styrbord side til kai både i Fr.havn og Oslo.
Stena Saga lå IKKE med samme side til kai, men husker ikke hvor langt forut eller akter resepsjonen lå...?

Andreas S
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 09 okt 2020, 09:37

Re: DFDS København-Frederikshavn-Oslo sættes på pause

Inlägg av Andreas S »

Teien skrev: ons 13 jan 2021, 20:15 Det var et godt spørsmål Oslofjorden.
Ville tenkt det samme selv.
Det ser ut som tuben er forlenget ganske mye, kanskje 20-30 meter, for at det skulle passe.
Pearl ligger med styrbord side til kai både i Fr.havn og Oslo.
Stena Saga lå IKKE med samme side til kai, men husker ikke hvor langt forut eller akter resepsjonen lå...?
Stena Saga lå også med baugen inn i Frederikshavn, og akter i Oslo. Og på både Pearl, Crown pg Stena Saga er landgangen plassert mere forut i skipet. Derfor den store forskjellen tenker jeg :)
Användarvisningsbild

Risberg
Inlägg: 709
Blev medlem: mån 05 okt 2020, 21:15
Ort: Trelleborg

Re: DFDS København-Frederikshavn-Oslo sættes på pause

Inlägg av Risberg »

Teien skrev: ons 13 jan 2021, 20:15 Det var et godt spørsmål Oslofjorden.
Ville tenkt det samme selv.
Det ser ut som tuben er forlenget ganske mye, kanskje 20-30 meter, for at det skulle passe.
Pearl ligger med styrbord side til kai både i Fr.havn og Oslo.
Stena Saga lå IKKE med samme side til kai, men husker ikke hvor langt forut eller akter resepsjonen lå...?
Andreas S skrev: ons 13 jan 2021, 20:27Stena Saga lå også med baugen inn i Frederikshavn, og akter i Oslo. Og på både Pearl, Crown pg Stena Saga er landgangen plassert mere forut i skipet. Derfor den store forskjellen tenker jeg :)
Med andre ord: STENA SAGA lå med styrbords side til kai i Oslo, akkurat som PEARL SEAWAYS, men ikke i Frederikshavn, til forskjell fra PEARL SEAWAYS.
Författare av "Fra LILLEBELT til SKÅNE" om Nordens och Östersjöns tågfärjors, andra järnvägsägda båtars och en rälsgående båts historia Uppdaterad bokinformation "Fra LILLEBELT til SKÅNE"
Skriv svar