Off topic

Ordet är fritt!
Användarvisningsbild

Risberg

Off topic

Inlägg av Risberg »

Tråd upprättad för att kunna citera och svara på inlägg som inte är :back2topic: , utan att utsättas för villkorlig censur.
Senast redigerad av Risberg den tis 23 feb 2021, 23:11, redigerad totalt 2 gång.
Författare av "Fra LILLEBELT til SKÅNE" om Nordens och Östersjöns tågfärjors, andra järnvägsägda båtars och en rälsgående båts historia Uppdaterad bokinformation "Fra LILLEBELT til SKÅNE"
Användarvisningsbild

Trådstartare
Risberg

Re: Off topic

Inlägg av Risberg »

Holger skrev: tis 23 feb 2021, 16:31
kryzzarn skrev: sön 21 feb 2021, 11:20Fast nog kan jag tvivla på mitt eget uttalande när jag ser Pride Of Hampshire: https://images.sjofartstidningen.se/upl ... e=1220,737 ;)
Huärk :lol:
Säkert köpt som byggsats, och så tappade man bort bruksanvisningen. :lol: Fast jag tycker fortfarande inte att GRAIP var bättre. :roll:

Men egentligen är detta off topic, eftersom tråden Drömfartyg handlar om idéer och fantasier om tänkbara men aldrig byggda fartyg - inte om existerande färjors tilltalande eller motbjudande utseende. Det kunde vara ett intressant ämne för en ny tråd, men det är inte det Drömfartyg handlar om.
Jan K skrev: fre 25 sep 2020, 20:30 Har ni nånsin drömt och kanske planerat och ritat egna fartyg? I denna tråd kan ni dela era ritningar och idéer med andra och diskutera dem. Redigerade bilder på fartyg är också välkomna (Photoshop osv.). Om du har ingenting att dela kan du naturligtvis också bara vara med och prata med andra.
Senast redigerad av Risberg den tis 23 feb 2021, 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
Författare av "Fra LILLEBELT til SKÅNE" om Nordens och Östersjöns tågfärjors, andra järnvägsägda båtars och en rälsgående båts historia Uppdaterad bokinformation "Fra LILLEBELT til SKÅNE"

pengolodh_sc

Inlägg av pengolodh_sc »

Det er vel en Townsend Thoresen-ferge som P&O jumboiserte - de gjorde det med noen andre, og ingen av dem ble vakre. Se bare på hva som skjedde med Free Enterprise VI.

pengolodh_sc

Inlägg av pengolodh_sc »

Når jeg ser nærmere etter, så var det Townsend Thoresen selv som stod for ombyggingen, P&O tok over Townsend Thoresen ett eller to år senere.

rosquist666

Inlägg av rosquist666 »

Risberg skrev: tis 23 feb 2021, 17:27 Tråd upprättad för att kunna citera och svara på inlägg som inte är :back2topic: utan att utsättas för villkorlig censur.
Men om man diskuterar det här inlägget här, så blir det ju on topic och då är ju off topic för en off topic-topic och då blir det ju on topic och så snurrar det runt så.
Användarvisningsbild

Trådstartare
Risberg

Inlägg av Risberg »

Från Verkar som Finnlines har problem.
Kehinde skrev: tis 23 feb 2021, 14:43
Risberg skrev: tis 23 feb 2021, 14:16
Hela, förbannade serien, för inte mer än två år sedan. ;)
Att kunna se på en TV-serie, när man inte har TV låter som lite väl krystat :o :o :o
Säkert, om man aldrig har hört talas om SVTPlay, som jag kan se på samma dator, som jag skriver på nu.
Användarvisningsbild

Trådstartare
Risberg

Inlägg av Risberg »

Lustigt, när en off-topic-diskussion i en tråd föranleder en ny tråd så avstannar diskussionen. Det skedde med Automatiserade transportnätverk och färjetrafik och det har skett med Skandinaviska språk :o :?:
Användarvisningsbild

Holger
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Ja, så bara är det ibland

(Och jag "stoppade" Kehindes och din diskussion eftersom ni hade kunnat fortsätta i all evighet - fram och tillbaka.)

"Villkorlig censur"? Nej, jag försöker ibland hålla ämnena på banan. Och om en sådan oviktig sidosträng som er absoluta off-topic-diskussion om SVTPlay är avklarad så kan man reducera den till ett minimum och återgå till ämnet.
Jobbig att alla genast skriker censur. Men så har livet blivit i dagens online-värld.
Användarvisningsbild

Trådstartare
Risberg

Inlägg av Risberg »

Holger skrev: ons 24 feb 2021, 11:27 Ja, så bara är det ibland

(Och jag "stoppade" Kehindes och din diskussion eftersom ni hade kunnat fortsätta i all evighet - fram och tillbaka.)

"Villkorlig censur"? Nej, jag försöker ibland hålla ämnena på banan. Och om en sådan oviktig sidosträng som er absoluta off-topic-diskussion om SVTPlay är avklarad så kan man reducera den till ett minimum och återgå till ämnet.
Jobbig att alla genast skriker censur. Men så har livet blivit i dagens online-värld.
Problemet är när man plockar bort inlägg selektivt i en medlems disfaveur. Det var det jag menade med villkorlig. Detta var inte första gången. :x
Användarvisningsbild

Holger
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Men det gjordes inte där, ni fick ha kvar ett inlägg var och en annan medlem skrev en förklaring. Det räcker.
Och jag lägger sällan tankar på om det är i någons favör eller inte.
Häng er känslighet i garderoben när ni kommer in! :-D
Skriv svar