Kontanter eller kort

Ordet är fritt!
Användarvisningsbild

Risberg

Re: Kontanter eller kort

Inlägg av Risberg »

Sjöbjörnen skrev: ons 14 jul 2021, 15:13
Risberg skrev: ons 14 jul 2021, 15:09
Sjöbjörnen skrev: ons 14 jul 2021, 14:52
Jo tyvärr så fanns det coopbutiker som hade öppet för din info.

I värmland var typ alla coopbutiker öppna.

Plus i gotland och norrbotten.
Tyvärr? Ja, det vet jag, men för betalning med app, inte kontanter!
Nej.
Kontanter gick utmärkt.
Det pågår ett intensivt arbete och det är inte riktigt klart ännu, men det ser ut som om merparten kommer att hålla stängt. Butikerna i Värmland, Norrbotten, Tabergsdalen, Varberg, Gotland och Oskarshamn är öppna och även ett antal som har möjlighet till Coops egna betalsystem via vår egen betalningsapp, säger Kevin Bell, pressekreterare för Coop

betalningsappen var ett extra som de snabbutvecklat.
Ser inte ett ord om kontanter i det uttalandet.

Var Du själv i någon av dessa butiker och bevittnade kontanthantering, eller sitter Du bara och antar?
Författare av Fra LILLEBELT til SKÅNE om tågfärjor och andra järnvägsägda fartyg i Norden och på Östersjön

Sjöbjörnen

Inlägg av Sjöbjörnen »

Risberg skrev: ons 14 jul 2021, 15:19
Sjöbjörnen skrev: ons 14 jul 2021, 15:13
Risberg skrev: ons 14 jul 2021, 15:09

Tyvärr? Ja, det vet jag, men för betalning med app, inte kontanter!
Nej.
Kontanter gick utmärkt.
Det pågår ett intensivt arbete och det är inte riktigt klart ännu, men det ser ut som om merparten kommer att hålla stängt. Butikerna i Värmland, Norrbotten, Tabergsdalen, Varberg, Gotland och Oskarshamn är öppna och även ett antal som har möjlighet till Coops egna betalsystem via vår egen betalningsapp, säger Kevin Bell, pressekreterare för Coop

betalningsappen var ett extra som de snabbutvecklat.
Ser inte ett ord om kontanter i det uttalandet.

Var Du själv i någon av dessa butiker och bevittnade kontanthantering, eller sitter Du bara och antar?
Jag gissar aldrig.
Har hört det från folk.

Och nu så ringde jag till stora coop i värmland bara för att vara ännu säkrare eftersom du inte tog tll dig vad jag sa. Butikspersonalen sa att de haft öppet och tagit emot kontanter hela tiden.
Inga problem som sagt.

Trådstartare
Mikael

Inlägg av Mikael »

Appen har funnits i ca 5 veckor.

Det gick att betala med kontanter i ett flertal butiker.

I Gävle kom appen igång 2 dagar efter attacken. Betalning med kort och kontanter fungerar sedan i torsdags i manuella kassor. Självscanning avstängd tills vidare.

Läste att samtliga Coops kassor måste installeras om på plats av tekniker.
Användarvisningsbild

rosquist666

Inlägg av rosquist666 »

Sjöbjörnen skrev: ons 14 jul 2021, 14:56
rosquist666 skrev: ons 14 jul 2021, 14:38
Sjöbjörnen skrev: ons 14 jul 2021, 10:09

Har du tagit för många groggar nu igen???

coop har ju allt på samma system så därför kunde hackarna stänga ner allt.
Fanns coop som hade separata kassor i sverige hade öppet för kontantkunder. Dock var det inte många.

Läs en gång till och drick mindre whiskey.

Det går alltid att hitta ställen att handla på om man har kontanter.

Kom förövrigt på att de även hackade city gross och willys system ett tag sen så kortidioterna sprang ut och tömde de få bankomater som fanns.
Och de som kom försent fick ingen mat eftersom de inte planerat innan och haft riktiga pengar hemma och i fickan då bankomaterna blev tömda.
runt butikerna eftersom kontanter gick att betala med.
Jaha så alla som inte vill leva på stenåldern är alkoholister nu, gulligt du lillgubben. Skärp dig och inse att du har fel istället.
Bara för att världen springer ifrån dig behöver du inte hoppa på andra som hänger med samt att det är jävligt pinsamt att du inte kan argumentera utan att kalla folk som inte delar din åsikt alkolist och kalla folk idioter. Du är fan patetisk.

För övrigt lär jag vara den i min generation med mest kontanter tillgängliga, utan att något brott föreligger, du någonsin kommer skriva med, så lägg ner halmgubbarna också.
Ja, du kan ju ta och läsa vad själv skrivit till att börja med, ser du inte vad som är fel då bör du gå till specsavers. Lämnar dig här med det nu, less på din pajkastning. Ha en bra dag.
Vad har jag fel i ??

sverige är 0,2% av jordens befolkning .Inte har jag fel inte när det i 99,8% av världens länder utmärkt går att betala med cash.

I frankrike har kiosker förövrigt fortfarande väldigt ofta minsta kortköp på 10 euro.
dvs du får inte betala med kortet om du inte handlar för 100kr.
och ovanpå det fick jag i dagarna höra att de lägger på en % avgift. Precis som det ska vara.
Då får kortkunden tänka om han vill betala med kort och stödja finansvärlden med en viss % .De som tömmer vårt samhälle på enorma pengar varje dag eller om man är en normal människa och betalar med kontanter.

det är oftast gamla gummor som betalar med kort och unga använder cash i frankrike.
dvs motsatta världen mot hjärntvättade sverige.
Till att börja med kan du ta och läsa vad du skrivit, ser du inte vad som är fel då kan du gå till specsavers. Lämnar dig och din pajkastning nu. Ha en trevlig dag.
Användarvisningsbild

Mumin

Inlägg av Mumin »

Hej pojkar, tack för en väldigt underhållande tråd. Jag är jätteroad av vad vuxna människor kan hetsa upp sig på.
Men ärligt talat rör ni er inte på allra högsta nivå... 😉
Användarvisningsbild

Holger
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Sjöbjörnen, dina påhopp är ej acceptabla.
Skärp dig annars måste jag stänga av ditt konto!
Användarvisningsbild

Risberg

Inlägg av Risberg »

En insändare i Sydsvenskan klagade idag över att han varit på en uteservering i Malmö och vägrats beställa på annat sätt än att ladda ner uteserveringens app och beställa över denna!!! Det är ju en otrolig utveckling, där hvarje litet skitställe tydligen ser på sig själv som Jordens medelpunkt. Inte nog med att man måste registrera sig, hitta på ett nytt passord, med speciella regler för hur det kan se ut för hvarje hemsida, och logga in för att köpa något så enkelt som en teater- eller operabiljett, nu skall man snart hålla på och ladda ner femtioelva appar och ha mobilen med sig överallt för den minsta lilla beställning! Hvart är vi på väg? :( :evil: :twisted:
Författare av Fra LILLEBELT til SKÅNE om tågfärjor och andra järnvägsägda fartyg i Norden och på Östersjön
Användarvisningsbild

Fyrtornet

Inlägg av Fyrtornet »

Risberg skrev: tor 22 jul 2021, 12:46 En insändare i Sydsvenskan klagade idag över att han varit på en uteservering i Malmö och vägrats beställa på annat sätt än att ladda ner uteserveringens app och beställa över denna!!! Det är ju en otrolig utveckling, där hvarje litet skitställe tydligen ser på sig själv som Jordens medelpunkt. Inte nog med att man måste registrera sig, hitta på ett nytt passord, med speciella regler för hur det kan se ut för hvarje hemsida, och logga in för att köpa något så enkelt som en teater- eller operabiljett, nu skall man snart hålla på och ladda ner femtioelva appar och ha mobilen med sig överallt för den minsta lilla beställning! Hvart är vi på väg? :( :evil: :twisted:
I vissa städer har man dessutom sitt eget "system" för att betala parkeringsavgifter som förutsätter nedladdning av deras egna j-a app som fungerar bara där. Jag använder SMS-parkering där det är möjligt. Går det ens att betala med guld-tior längre? Jag har några liggande i bilen ifall att...
Skriv svar